piątek, 31 maja 2019

Na ile jesteśmy w stanie zaufać obcym?


Tytuł: Opiekunka
Oryginalny tytuł: The Babysitter
Autor: Sheryl Browne
Ilość stron: 398
Wydawnictwo: Wydawnictwo WAB
Moja ocena: 7.5/10

Po pierwsze - jak zobaczyłam okładkę to odłożyłam wszystkie książki i zaczęłam czytać tą oto nowo otrzymaną lekturkę. Przepiękna, mroczna i tajemnicza! Prawie mnie zmyliła - przez parę sekund myślałam, że będzie to horror.

Po drugie - to historia dobrej rodziny, pięknej artystki, przystojnego policjanta, ich dwóch córek oraz ślicznej, młodej dziewczyny, ale również opowieść o mrocznych sekretach i strasznych rzeczach, które dzieją się na świecie częściej niż jesteśmy sami w stanie przyznać. Albo nie chcemy przyznać.

Dzieci to niewinne istoty, o które trzeba się troszczyć. Jednak czasem (albo całkiem często) zdarza się, że dorośli zmienią je w potwory. Przepełnione żalem, smutkiem, chęcią zemsty...Niektóre dostają to czego chcą - sprawiedliwość. Niektóre stają się niezrównoważone. Inne wyizolowane. Fakt pozostanie faktem - dużo z naszego życia wynosimy z dzieciństwa. Dobrych i złych rzeczy.

Po trzecie - to bardzo dobry thriller, trzymający w napięciu, który fajnie mi się czytało. Książka napisana jest z perspektywy 4 osób, co jest miłą odskocznią i zrozumienie bohaterów przychodzi z łatwością. Jednym minusem było to, iż miałam wrażenie, że już tę historię słyszałam bądź oglądałam podobny film.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz