poniedziałek, 9 kwietnia 2018

Genialna!!!

Tytuł: Illuminae. Illuminae Folder_01
Tytuł oryginału: Illuminae. Illuminae Files_01 
Autor: Amie Kaufman, Jay Kristoff
Cykl: The Illuminae Files
Ilość stron:598
Wydawnictwo: Wydawnictwo Moondrive
Moja ocena: 10/10

Historia 3 statków kosmicznych: Alexandra, Hypatii i Copernicusa. Historia 2 nastolatków: Kady i Ezry. Historia jak każda inna? Zdecydowanie nie.

Cała książka składa się z raportów, e-maili, nagrań, chatów oraz zapisów systemowych. Kilka notatek od Grupy Illuminae, która wtajemnicza nas w niedostępne dotąd fakty ataku na kolonię Kereza IV, sprawia iż całość staje się nawet bardziej tajemnicza i wciągająca.

Kady i Ezra rozstają się w dniu ataku na ich kolonię i prawdopodobnie to uratowało im życie. Statki BeiTechu zrzucają bomby na Kerezę IV i zaczyna się panika. Jako jedyny na sygnał SOS odpowiada statek bojowy Alexander, który ewakuuje ocalałych. Niestety zostaje uszkodzony, a od następnej bezpiecznej stacji dzieli ich spora odległość - ponad 6 miesięcy lotu.

Broń biologiczna, którą posłużyła się korporacja BeiTech i która daje o sobie znać nieco później oraz statek Lincoln ścigający ocalałych, mający za zadanie zniszczenie wszelkich dowodów i wszelkiego życia na statkach nie ułatwia podróży...

Wciągająca od pierwszych stron, pasjonująca, genialna lektura!

Styl pisania bardzo przypadł mi do gustu - nie spotkałam się z nim wcześniej. Dzięki niemu zagłębiłam się w książkę jeszcze bardziej, gdyż pozwoliło mi to spojrzeć na bohaterów i całą sytuację z zupełnie innej perspektywy, a mianowicie czułam się jak badacz! Czułam, że czytam o czymś, co już się wydarzyło - naszą historię.

Krok po kroku dowiadywałam się więcej i więcej. O naszych głównych bohaterach, o dowództwie i ich działaniach w sytuacjach coraz bardziej kryzysowych, o wcielaniu cywili do wojska, o tym jak niewielką ilością informacji Ci, którzy posiadają władzę dzielą się z nami - prostymi ludźmi, dlatego niektórzy z nas zostają hakerami ;), o uczuciach, o ostatnich myślach ludzi i komputerów...

I tak naprawdę czytając "naszą historię" zastanawiałam się jak to będzie za te 500 lat i czy nasza przyszłość tak właśnie będzie wyglądać.



W języku angielskim ukazały się kolejne części:
II. Gemina.
III. Obsidio.

Po powrocie do domu od razu zabieram się za następne części i wracam do świata przyszłości!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz