wtorek, 3 kwietnia 2018

Poznajcie pracę mediatorów.

Tytuł: Mediatorka
Autor: Ewa Zdunek
Ilość stron: 400
Wydawnictwo: Wydawnictwo W.A.B.
Moja ocena: 4/10


Marta Kołodziej jest mediatorką, matką dwóch córek oraz przyjaciółką Betki i Zbyszka. Książka opisuje jej przygody w życiu jak i jej pracę. Dowiadujemy się też co nieco o związkach miłosnych Zbyszka i Betki.

Praca mediatora do łatwych nie należy. Bardzo podobały mi się przypadki mediacji opisywanych w książce. Osoby, które o mediacji nigdy nie słyszały mogą dowiedzieć się dużo o tym zawodzie i o sprawach z jakimi zmaga się mediator.
Na stronie 104 znajduje się piękna anegdotka o drzewie, którą można odnieść do wielu sytuacji życiowych.

Niestety to by było na tyle, co w książce mi się podobało.
Bardzo rzucały mi się w oczy niespójności np. bohaterka twierdzi, że w stosunku do matki już nic nie czuje i się zamyka, ponieważ przyzwyczaiła się do takiego, a nie innego traktowania, a zaraz wybucha płaczem i twierdzi, że czuje się jak nastolatka. Dla mnie to się wzajemnie wyklucza.

Żarty nie bardzo mnie śmieszyły, obraz mężczyzny ukazany w książce to brudas albo niezdara. Ogólnie ludzie nie są dla siebie w ogóle mili i wiecznie mają o coś pretensje. Akcja toczy się bardzo powoli, a wątki dotyczące mediacji nie są dobrze połączone z resztą książki. Miałam wrażenie, że czytam dwie zupełnie różne od siebie książki.

Z przykrością muszę stwierdzić, że to nie książka dla mnie.

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu W.A.B.!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz