czwartek, 1 marca 2018

Piękny ogród, a w nim od lat skrywane uczucie.

Tytuł: Ogród Zuzanny
Autor:Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska
Ilość stron: 400
Wydawnictwo: Wydawnictwo WAB
Moja ocena: 7/10


 Zuzanna jest dojrzałą kobietą, mieszkającą w małej wiosce ze swoją babcią Cecylią, matką Krystyną oraz synem Wojtkiem. Główna bohaterka przyjaźni się od dzieciństwa z dwiema kobietkami Kazią i Wiolą, które zawsze wysłuchają, przytulą bądź będą śmiały się razem do rozpuku - a takie przyjaźnie rzadko się zdarzają. Wszyscy tworzą jedną wielką rodzinę. Pomimo to Zuzanna nie do końca jest szczęśliwa. W pracy szef ją wykorzystuje, syn dorasta i potrzebuje w życiu mężczyzny, a wszystko komplikuje się jeszcze bardziej kiedy do miasta przyjeżdża dawny znajomy ze studiów - Adam Przygodzki.

Ogród Zuzanny może być książką o każdej z nas. Bardzo przyjemna, romantyczna lektura, która wzbudziła we mnie wiele emocji - śmiałam się do łez jak i płakałam ze wzruszenia, zdarzyło mi się nawet przeklnąć. Bardzo podobało mi się to, że zagłębiając się w książce poznajemy historie kilku osób - nie tylko Zuzanny. Tajemnica Cecylii, zgorzknienie i uczucia Krystyny, historie miłosne zwariowanej Wioli, która nieustannie szuka miłości, nieszczęśliwe zauroczenie pani Ireny Sławiańskiej i wreszcie tajemnica Zuzanny, którą zawarła w ogrodzie wkładając w to całe swoje serce.

Tytuł "Ogród Zuzanny" dobrany jest idealnie, dokładnie o tym opowiada książka, jednak zawiodłam się na "mowie kwiatów", której jest tutaj niestety bardzo niewiele. Oczekiwałam krok po kroku przekazywanych wiadomości lub po prostu dużo więcej samej mowy kwiatów oraz tłumaczenia co dany kwiat oznacza.

"- Przysięgam, że chciałbym być w pani formie, mając dziewięćdziesiąt lat. - [Adam]
-Recepta na to jest prosta, drogi panie. Trzeba się lubić bawić - to raz. Trzeba się ruszać - to dwa. Trzeba bardzo kochać - trzy. No i najważniejsze. Angażować się w życie rodziny." - Pani Cecylia Czaplicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz